BASIC H Shaklee 1001 Kegunaan

♡♡Assalamualaikum WIN readers♡♡

Hai semua..dah lama rasa tak update kt sini...insyaAllah pasnie sy akan semakin kerap update blog nie yea(azam baru gak nie;-) ).kang biar lama2 kang bersawang plak nanti..hehe..actually sekarang otw balik kampung sy yg jauh nunnn diutara..so anak2 tido,lehla sy berkongsi cerita & pengalaman kt sini jap..

Ok arinie nak share pasal KEBAIKAN BASIC H SHAKLEE plak...sbb sy baru beberapa bulan guna & dah nampak manfaat2 dia yg BEST tuh...

BASIC H ~ ORGANIC SUPER CLEANING CONCENTRATE

Basic H Organic Super Cleaning Concentrate nie merupakan cecair untuk membersihkan macam2 benda.. 
Antara ciri-ciri Basic H nie adalah seperti berikut:-
>Organik
>Tidak bertoksik
>Tanpa gas beracun
>Tanpa BAHAN KIMIA
>Tanpa BAHAN PEWANGI
>pH seimbang
>Tanpa klorin
So memang SANGAT2 SELAMAT kan Basic H nie...



Ok,sy beli Basic H nie sebenarnya untuk simpan in case anak demam...sebab kawan-kawan yang bagi feedback cakap Basic H nie bagus untuk lap & jerlum kepala anak bila DEMAM...so dah beli tu kemudian simpan jela..Tapi still rasa macam tak puas hati sebab tak kan tak ada kegunaan lain kan..so saya start la study apa lg fungsi Basic H nie..Rupa-rupanya Basic H nie memang 1001 kegunaan...
  Antara kegunaan lain Basic H nie adalah untuk:-
●Sakit gigi(kumur & titiskn 2-3basic H pd gigi yg sakit)
●Sabun Mandi untuk anak-anak yg mempunyai masalah EKZEMA
●Gatal-gatal atau miang pada kulit
●Membasuh botol susu
●Kulit melecur
● Mop lantai & lap meja makan untuk menghindar dari serangga seperti SEMUT,LIPAS & LALAT
●Sembur pokok bunga untuk elak serangga


Haaaa amik kaw...nie baru beberapa..macam2 lagi saya jumpa bila kaji2 pasal basic H nie..tp apa yg saya  list nie pun dah cukup buat sy excited...

Beberapa minggu lepas anak saya demam,saya start la bereksperimen dgn basic H nie...tp ubat demam still bagi..sbb basic H nie untuk kegunaan LUARAN sahaja..dia nak menurunkan suhu dengan cepat especially tengah malam..so sebelum tidur,saya titiskan 2 3 titis Basic H dalam besen kecik berisi air biasa kemudian saya rendam tuala kecik untuk letak kat dahi dia sepanjang malam..berbekalkan nutriferon & basic H nie,anak saya demam xsampai 2 hari pun..keesokannya tuh sy tengok dia dah aktif balik dah..syukur Alhamdulillah...


Selain guna untuk demam,saya sekarang dah bertukar sabun mandi untuk anak kedua saya..dari pureen,sy hanya gunakan basic H ja..sebab kulit anak sy nie sangat sensitif & ekzema...so memang nampak perbezaan tompok2 merah kata badan makin berkurangan...saya beli sebotol lagi untuk letak kat umah baby sitter..

Kegunaan Basic H untuk anak kedua saya ;-)
Saya juga guna untuk mencuci botol-botol susu anak..bila travel sangat mudah..sebotol je bawak untuk semua kegunaan..xdela tertinggal itu tercicir ini kan..

Setakat nie baru 3 kegunaan sy dah manfaatkan..untuk yang kegunaan lain,nanti dari semasa ke semasa sy share yea...tungguuuu...

Harga untuk sebotol Basic H nie hanya RM46 SAHAJA...(untuk harga yang lebih murah, JOM JOIN AHLI dengan hanya bermodalkan RM 65 sahaja SEUMUR HIDUP!!! murah kan???sekali join ahli, seumur hidup dapat beli vitamin-vitamin dengah harga yg jauh lebih murah...best kan...just hubungi saya, insyaAllah sebarang proses pendaftaran akan diselesaikan & segala jenis bantuan akan dihulurkan...

Tapi disebabkan sifat dia yang super duper pekat sebotol boleh tahan sehingga 6-8bulan bergantung pada penggunan kita...SUPER SAVING kan???

Saya sarankan setiap rumah WAJIB ADA at least sebotol Basic H nie sebab kegunaan dia yg 1001 macam :-)

Untuk sebarang pertanyaan lanjut mengenai SUPPLEMENT/VITAMIN SHAKLEE & untuk pesanan, anda boleh menghubungi saya...


See u when i see u...
Daaaaa ♡♡♡

Regards,
Ibu WIN yang cinta & sayangkan 
#basicH

0 comments:

Post a Comment