OSTEMATRIX Vitamin KEGEMARAN Saya!

♡♡Assalamualaikum WIN readers♡♡
Kenapa saya suka Ostematrix???

Saya mula mencuba vitamin Ostematrix nie masa hujung-hujung pregnancy sebab tak tahan kaki asyik kejang je. Punca kekejangan kaki selalu dikaitkan dengan kekurangan KALSIUM. Saya memang tau, saya kurang kalsium sebab tak suka minum susu atau dalam bahasa yang lebih mudah, saya tak lalu minum susu sebenarnya. Kalau nk paksa minum jugak, hanya fresh milk coklat @ strawberry je yang boleh minum.

Lepas bersalin, saya continue jugak vitamin Ostematrix nie sebab saya kena bekalkan sumber kalsium kepada anak saya jugak. Tambahan  pula, saya hanya menyusukan anak kedua saya secara sepenuhnya. Jadi, sumber kalsium yang saya ambik, dikongsi bersama. Sebab tu jugak,kalau sehari dua ja terskip, saya boleh rasa kaki akan sakit-sakit, tumit pun sakit-sakit & kaki senang kena cramp balik.

Selain untuk sumber kalsium jugak, Oxtematrix sangat melancarkan sistem pencernaan saya. Kalau makan sebelum tidur, bangun pagi besoknya mesti akan check in ke toilet. BELIEVE ME! ;-)

Secara ringkasnya, keperluan kalsium seharian saya dapat dipenuhi dengan mengamalkan 4 biji vitamin Ostematrix yang bersamaan 4 gelas susu Berkalsium Tinggi.

Senang kan??
Sebab tu saya sayang sangat dengan Ostematrix nie ♡♡♡♡♡♡♡
Harga pun sangat-sangat berpatutan...




Berikut, saya sertakan sedikit info tentang Manfaat Utama OSTEMATRIX untuk pengetahuan kita bersama:
 
1- Menguatkan Tulang ----> Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku & gigi. Is juga merawat tualng retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, ekzema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk lebih pekat.
2- Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas ----> Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
3- Meringankan stres ----> Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan stress.
4- Memperbaiki masalah Haid ----> Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
5- Masalah sembelit ----> KALSIUM memastikan kelancaran dalam PERGERAKAN OTOT..sebab itulah dengan mengambil ostematrix seseorang akan lebih mudah membuang apabila bangun dari tidur.
6- Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

 
Jadi, Untuk sebarang pertanyaan lanjut mengenai SUPPLEMENT/VITAMIN SHAKLEE & untuk pesanan, anda boleh menghubungi saya...



See u when i see u...
Daaaaa ♡♡♡

Regards,
Ibu WIN yang cinta & sayangkan
#Ostematrix


0 comments:

Post a Comment